Wsparcie dla właścicieli lasów prywatnych
5 sierpnia 2020
Postępująca, niezauważalna apokalipsa owadów
5 sierpnia 2020

Bez GMO – konsument ma wybór

RIR - Regionalny Portal Rolniczy

„Bez GMO” lub „Wolne od GMO” – takie oznaczenia coraz częściej można zobaczyć na produktach spożywczych, również mleczarskich. Temat ten cały czas budzi wiele kontrowersji. Społeczeństwo przykuwa coraz większą uwagę do kupowanych produktów zwracając uwagę na ich skład.

Na polskim rynku, może znajdować się żywność umieszczona w Unijnym Rejestrze Genetycznie Zmodyfikowanej Żywności i Paszy, pod warunkiem, że jest oznakowana zgodnie z przepisami rozporządzenia (WE) nr 1829/2003. W Polsce zwolnione z obowiązku znakowania są produkty zawierające GMO na poziomie niższym niż 0,9% (składników rozważanych osobno lub pojedynczego składnika) pod warunkiem, że obecność GMO jest niezamierzona lub nieunikniona technicznie (w innym przypadku znakowanie jest obowiązkowe).

Firmy odpowiadają na zapotrzebowanie rynku i tych konsumentów, którzy mogą mieć obawy dotyczące żywności modyfikowanej genetycznie coraz częściej decydują się na posiadanie certyfikatów świadczących o produkcji wolnej od GMO.

– Dziś konsumenci poszukują produktów zdrowych, jak najbardziej naturalnych, a my wpisujemy się w te trendy – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Grupa Mlekovita. – Najwięcej standardów “Bez GMO” w swoich zakładach wdrożyła Grupa Mlekovita.

Widać, że konsumenci nieufnie podchodzą do organizmów zmodyfikowanych genetycznie i wolą sięgać po te produkty, które ich nie zawierają. 

 

http://izbamleka.pl/bez-gmo-konsument-ma-wybor/