Rolnicy z całej Polski przyjmują wyzwanie rzucone przez Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Zachęcają do picia mleka i dziękują, że Polacy korzystają z efektów ich pracy. Akcja „dziękujemy, że pijecie mleko” ruszyła na początku kwietnia i spotkała się z ogromnym odzewem całej branży. Jej celem jest promocja polskich produktów mleczarskich.
Tylko w ubiegłym roku, produkcja mleka w Polsce wyniosła 14 mld litrów. Niemal 1/3 tego trafia na eksport. Głównie na europejski rynek, ale coraz częściej także do Azji czy Afryki. Pandemia nie pozostała bez wpływu na ten rynek.
– Niektóre firmy zachodnie wycofały się z tych kontraktów. Zostaje bardzo dużo produktów w Polsce i coś z tym trzeba zrobić – wyjaśnia Zdzisław Szewczak, dyrektor Biura Warmińsko-Mazurskiego Związku Hodowców Bydła Mlecznego w Dorotowie.
Źródło aby przeczytać cały artykuł: