środa, 23 maja 2018

Fot.: materiały promocyjne

Z myślą o rolnikach

Producenci maszyn rolniczych prześcigają się w dostarczaniu coraz to nowocześniejszych i bardziej efektywnych rozwiązań. Oto kilka najnowszych propozycji.

Kamil Pik

Tagi: Regionalny Informator Rolniczy maszyny rolnicze

25 maja 2015, aktualizowano: 25-05-2015

John Deere 6175R-6215R




Pierwsze ciągniki John Deere średniej wielkości wyprodukowane w Mannheim, to nowe, sześciocylindrowe modele 6175R, 6195R i 6215R z dużą ramą i silnikami Stage IV/Final Tier 4, które zastąpią trzy obecne maszyny z serii 6R, zgodne z normą Stage IIIB/iT4.

Nowe ciągniki klasy premium oferują doskonałą zwrotność, większą wygodę operatorowi oraz dłuższe okresy międzyprzeglądowe. Dzięki temu rolnicy i usługodawcy zwiększą swoje osiągi, wydłużą czas pracy oraz zmniejszą koszt eksploatacji maszyn. Ciągniki serii 6R napędzane są silnikami John Deere PowerTech PVS/PSS o pojemności 6,8 l i mocy znamionowej od 175 do 215 KM (97/68/WE), czyli o 5 KM większej niż w poprzednich modelach. Silnik PSS w modelach 6195R i 6215R jest wyposażony w dwie nowoczesne turbosprężarki, które wprowadzają do komory spalania więcej powietrza, aby wytworzyć większą moc. Zastosowany w silnikach układ inteligentnego zarządzania mocą (IPM) pozwala uzyskać dodatkowe 40 KM do prac transportowych i operacji z użyciem WOM, czyli o 10 KM więcej niż w poprzednich wersjach.

W połączeniu z układem płynu DEF, katalizatora utleniającego (DOC) i selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), sprawdzona w polu technologia filtra cząstek stałych (DPF) John Deere pomaga utrzymać całkowite zużycie paliwa na niskim poziomie i gwarantuje lepszą reakcję silnika.


Nowa gama ciągników do prac sadowniczych - New Holland TD4F



http://m.7dni.pl/2015/05/orig/20cb6-330749.jpg

Zmodernizowana i w nowym stylu seria TD4F bazuje na gamie ciągników TD4000F, które zyskały sobie wysokie uznanie ze względu na idealną równowagę pomiędzy osiągami, wszechstronnością, przystępną ceną i łatwością obsługi. W skład nowej serii wchodzą trzy modele o mocy od 65 do 88 KM, a mianowicie TD4.70F, TD4.80 i TD4.90F. Mają one całkiem nową, hydrauliczną dźwignię Power Shuttle, całkiem nową ergonomię i stylizację, wytrzymały WOM obsługiwany przez serwomotor oraz łatwo dostępne złącza hydrauliczne. Nowe ciągniki do prac sadowniczych TD4F łączą w sobie doskonałe osiągi z kompaktowymi gabarytami. Są one zasilane czterocylindrowym silnikiem F5C z turbodoładowaniem i chłodnicą międzystopniową, montowanym również w wielokrotnie nagradzanej serii T4F/N/V. Osiągają wysoką moc i rezerwę momentu obrotowego sięgającą nawet 46 proc., płynnie generując wymaganą moc przy wszystkich prędkościach roboczych. Ponadto niska znamionowa prędkość obrotowa, wynosząca zaledwie 2300 obr./min. zmniejsza poziom hałasu i drgań, co przekłada się na wyższy komfort operatora. Odstępy między przeglądami konserwacyjnymi silnika, spełniającego wymogi norm Tier, 3 sięgają nawet 600 godzin. W połączeniu z niskim zużyciem paliwa i zbiornikiem na paliwo o pojemności 80 litrów oznacza to dłuższy czas sprawnej i nieprzerwanej pracy, większą wydajność i efektywność kosztową.


Zmodernizowana gama ciągników New Holland serii T8



Firma New Holland Agriculture unowocześniła gamę ciągników T8, wprowadzając do niej technologię Hi-eSCR ECOBlue™, by maszyny spełniały wymogi norm emisji Tier 4B. Obecnie cała seria charakteryzuje się wyższą mocą w porównaniu z poprzednikami, zachowała przy tym swoją efektywność paliwową. Sercem każdej maszyny T8 jest silnik Cursor, produkowany przez firmę FPT. We wszystkich pięciu modelach, należących do serii, zwiększeniu uległa moc znamionowa i maksymalna, co przekłada się na znaczny wzrost wydajności.

W przypadku wymagających zadań związanych z układem hydraulicznym, WOM i transportem, system EPM (Engine Power Management) pozwala uzyskać dodatkowo aż 71 KM. Na przykład moc znamionowa modelu T8.320 wynosi 250 KM, ale dzięki EPM w razie potrzeby może ona wzrosnąć nawet do 320 KM.


Nowa gama kombajnów CR od New Holland Agriculture



Nowe kombajny serii CR marki New Holland, zapewniają zwiększenie wydajności przy zbiorach ziarna zbóż nawet o 15 proc., przy czym ilość połamanego ziarna wynosi zaledwie 0,2 proc. Całkiem nowa kabina Harvest Suite™ Ultra jest jeszcze większa i ma znacznie więcej przeszklonych powierzchnie, w porównaniu z poprzednimi modelami.

System mechaniczny chroniący przed kamieniami podczas jazdy, Dynamic Feed Roll dodatkowo zwiększa już imponującą wydajność kombajnów CR. Poprzez ciągłe i płynniejsze zasilanie rotorów, usuwa kamienie bez zatrzymywania się czy zwalniania.

Kombajny CR umożliwiają płynne zbiory różnych plonów dzięki rotorom Twin-Pitch, które mogą zwiększyć wydajność nawet o 10 proc. podczas zbiorów w warunkach dużej wilgotności.

Gumowe gąsienice SmartTrax™ wraz z systemem zawieszenia Terraglide™, dostępne są w standardzie we flagowym modelu CR10.90. Jako wyposażenie opcjonalne dostępne są również w pozostałych modelach, gwarantują one doskonałą trakcję i niewielkie ubicie gleby.

Kombajny CR osiągają większą moc niż kiedykolwiek wcześniej: od 449 KM w modelu CR7.90 aż po 652 KM we flagowym modelu CR10.90. W pięciu modelach zastosowano silniki oparte na kompatybilnej z normami emisji Tier 4A technologii SCR ECOBlue™, natomiast flagowy model marki, czyli model CR10.90, wyposażony jest w silnik Cursor 16, oparty na technologii Hi-eSCR ECOBlue™ (kompatybilny z przepisami Tier 4B i wyróżniony tytułem Diesel Engine of the Year 2014). Silniki oparte są na technologii Common Rail, gwarantującej precyzyjne doprowadzanie paliwa, wysokie osiągi i szybkie reakcje.


3 nowe modele kosiarek John Deere



http://m.7dni.pl/2015/05/orig/c5ef8-330750.jpg

Nowa kosiarka samojezdna X590 Multi-Terrain łączy dużą moc, osiągi oraz komfort pracy. Pedały Twin Touch, wspomaganie kierownicy, hydraulicznie sterowany agregat koszący i łatwo uruchamiany silnik sprawiają, że operator czuje się jak kierowca samochodu.

X590 dostępny jest z agregatem koszącym o szerokości 122 lub 137 cm (48 lub 54”), z wysokością koszenia regulowaną w zakresie od 25 do 102 mm (1 do 4”). Ma wygodny fotel Deluxe z wysokim oparciem oraz wyposażenie opcjonalne, takie jak zbiornik na trawę i zestaw do mulczowania.

Kosiarka samojezdna X105 to najmniejszy, a tym samym najtańszy model w sprawdzonej serii John Deere X100. Kompaktowe rozmiary czynią go idealnym modelem do pracy w mniejszych ogrodach oraz na ograniczonej przestrzeni, na przykład w wąskich przejazdach czy drobiazgowo rozplanowanych ogrodach. Przekładnia bezstopniowa (CVT) zapewnia prostą obsługę - do prowadzenia wystarcza jeden pedał jazdy i dźwignia kierunku jazdy do przodu/do tyłu.

Szerokość koszenia, wynosząca 107 cm (42”), i wysokość koszenia regulowana w zakresie od 25 do 100 mm (1 do 4”) sprawiają, że ten uniwersalny traktorek z wyrzutem bocznym sprawdzi się na trawnikach o powierzchni wynoszącej nawet 4000 m2. Opcjonalnie można wybrać 230-litrowy zbiornik na trawę oraz zestaw do mulczowania.

Ostatnim z nowych modeli jest kosiarka samojezdna X115R, która jest obecnie podstawowym modelem John Deere z tylnym wyrzutem/tylnym zbiornikiem. Duża pojemność 300-litrowego zbiornika oznacza mniej przystanków, aby opróżnić zbiornik ze skoszonej trawy, co można szybko zrobić z fotela operatora. Agregat koszący o szerokości 92 cm (36”) zawiera wbudowane złącze na wąż do wody, aby ułatwić mycie. Wysokość koszenia można regulować w zakresie od 25 do 90 mm (1 do 3,5”), a opcjonalnie można zamówić również zestaw do mulczowania.


Nowy opryskiwacz samojezdny John Deere R4040i



Nowy opryskiwacz samojezdny John Deere R4040i przeznaczony jest do dużych gospodarstw i zastąpi
obecny model 5430i. Model R4040i jest napędzany silnikiem John Deere PowerTech PSS o pojemności 6,8 l, wytwarzającym moc znamionową 240 KM (zwiększoną do 255 KM dzięki funkcji inteligentnego zarządzania mocą/IPM). Nowy silnik spełnia wymogi normy Stage IV/Final Tier 4, dotyczące emisji spalin, dzięki zastosowaniu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Centralnie umieszczona kabina maszyny jest teraz łatwiej dostępna i oferuje operatorowi wygodną pozycję i widoczność zarówno w polu, jak i na drodze. Jej wnętrze zostało odświeżone, a na słupku narożnym umieszczono nowy wyświetlacz.

Podwozie opryskiwacza jest wyposażone w niezależne zawieszenie kół XtraFlex, pozwalające uzyskać płynniejszą i szybszą jazdę, a opcjonalnie może też oferować hydrauliczną regulację rozstawu kół. Hydrostatyczny napęd, zwolnice i przekładnie planetarne gwarantują stałą przyczepność czterech kół podczas transportu i opryskiwania, przy prędkości wynoszącej odpowiednio do 40 i 20 km/h. Opryskiwacza można używać w trybie dwóch kół skrętnych, czterech kół skrętnych lub chodu kraba, dopasowując go do konkretnego rodzaju upraw i warunków na polu. Promień skrętu wynosi 5,2 m. R4040i jest standardowo wyposażony w wyświetlacz dotykowy John Deere GreenStar 3 2630 z pełną dokumentacją oprysków FieldDoc oraz obsługą ISOBUS. Opryskiwacz jest również przygotowany do systemu AutoTrac oraz ma darmową roczną subskrypcję JDLink Ultimata. Całkowita wydajność pompy wynosi maksymalnie 560 litrów/min. przy przepływie do 380 litrów/min. do stalowych belek opryskiwacza, które są dostępne w szerokościach od 24 do 36 m.


Kompaktowy ciągnik Boomer™ 54D marki New Holland



http://m.7dni.pl/2015/05/orig/1fb95-330751.jpg

Seria ciągników kompaktowych Boomer™ marki New Holland została poszerzona i zmodernizowana poprzez wprowadzenie nowego modelu Boomer™ 54D, kompatybilnego z normami emisji Tier 4B, napędzanego nowym silnikiem Common Rail, produkowanym przez firmę FTP Industrial i jeszcze wygodniejszego dzięki kabinie Super-Suite oraz przekładni bezstopniowej EasyDrive. Najnowszy Boomer™ 54D napędzany jest nowym, 3-cylindrowym silnikiem Common Rail z turbodoładowaniem o poj. 2,2 litra, pozwalającym zoptymalizować osiągi i zużycie paliwa dzięki unikalnej technologii katalizacji cząstek stałych (PM-Catalyst), opracowanej przez firmę New Holland w celu spełnienia wymogów norm emisji Tier 4B. Opracowany przez partnera New Holland - firmę FPT Industrial - silnik osiąga moc 53 KM i maksymalny moment obrotowy 180 Nm.

Ciągnik Boomer™ 54D wyposażony jest w przekładnię bezstopniową EasyDrive™ (CVT), opracowaną przez firmę New Holland. To jedyny ciągnik w tym segmencie, w którym zastosowano ten rodzaj przekładni, dzięki któremu obsługa staje się tak łatwa, jak w przypadku dużych ciągników. Przekładnia bezstopniowa CVT oznacza nieskończoną liczbę regulacji w zakresie do 33 km/h. Umożliwia to operatorowi precyzyjne dostosowanie prędkości do wykonywanego zadania, równocześnie zapewniając niższy poziom hałasu w kabinie i wyższy komfort operatora.


Ładowacze czołowe CLAAS serii FL



http://m.7dni.pl/2015/05/orig/5621d-330753.jpg

Seria FL to ładowacze z hydraulicznym prowadzeniem równoległym lub bez niego. Wyposażone w system FITLOCK do szybkiego i bezpiecznego ryglowania oraz system MACH do łatwego dołączania wszystkich przewodów elektrycznych i hydraulicznych. Serie FL, FL C i FL 40 to ładowacze czołowe, pasujące do modeli ELIOS, AXOS oraz ARION. Wiele przemyślanych rozwiązań pozwala na zminimalizowanie czasu przestojów, przeznaczonych na konserwację ciągnika, wymianę przyrządów roboczych oraz montaż i demontaż ładowacza czołowego. Konsole ładowaczy czołowych CLAAS zostały skonstruowane specjalnie z myślą o ciągnikach CLAAS. Przenoszą obciążenia mechaniczne na całą ramę aż do osi tylnej. Idealne dopasowanie gwarantuje dobry dostęp do wszystkich punktów konserwacji i nie ogranicza zwrotności ciągnika. Urządzenia te pracują wydajnie i pozwalają na zaoszczędzenie czasu.


Nowe ciągniki CLAAS ARION 460-410 Stage IV



http://m.7dni.pl/2015/05/orig/1daeb-330752.jpg

We wszystkich modelach CLAAS ARION serii 460-410 pod maską pracują silniki FPT o pojemności skokowej 4,5 l i nowoczesnej technologii: technika 4 zaworów, 1600 barów wysokiego ciśnienia wtrysku Common Rail, turbina doładowania (ARION 420 / 410), turbina doładowania z Wastegate (ARION 460-430), chłodnica pow. doładowania, norma emisji spalin Stage IV (Tier 4) spełniona z katalizatorami SCR i DOC. SCR to selektywna redukcja katalityczna. Zamienia ona tlenki azotu w czysty azot i wodę. Odbywa się to z pomocą wodnego roztworu syntetycznego mocznika, mieszczącego się w dodatkowym zbiorniku. Wtórna obróbka spalin pozwala na optymalny proces spalania w silniku.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.